انواع گل رز به همراه عکس

معرفی انواع گل رز به همراه عکس

  1. خانه
  2. اخبار و دانستنی ها
  3. معرفی انواع گل رز به همراه عکس
بدون دیدگاه

گل رز یکی از مهم‌ترین و پرطرف‌دارترین گل هاست. گل رز ، از جنس خانواده گل سرخ‌ها به شمار می‌رود و دارای انواع و اقسام مختلفی است. از جمله گل های رز (انواع گل رز طبیعی) می‌توان به گل رز هلندی اشاره کرد و یا گل های رز باغچه ای را نام برد. در حال حاضر انواع گل های رز رونده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این گل‌ها ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارند و برای نگهداری و مراقبت از آن‌ها، لازم است به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی گل رز (انواع گل رز طبیعی) که در سبد گل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله گل رز هلندی، مینیاتوری، ایرانی و گل رز باغچه و گلدان اقدام نماییم و روش نگهداری از آن‌ها را بیان کنیم. پیش از ورود به بحث، می‌توانید عکس گل های رز مخلف را مشاهده نمایید تا با این گیاهان، آشنایی مختصری پیدا کنید.

دسته گل رز هلندی

گل رز هلندی را چطور بشناسیم؟

یکی از انواع گل­های رز، گل‌های رز هلندی هستند که خود انواعی از رنگ‌ها را دارند. این گل از جمله زیباترین گل‌هایی است که در طبیعت یافت می‌شود و رنگ‌های بسیار دلپذیری نیز دارد. از جمله نکات قابل‌توجه در زمینه این گل، این است که می‌توان گل رز هلندی را از انواع گل­ های رز معطر به شمار آورد. چرا که قدرت عطر دهی این گل، بسیار قوی است. این گل را می‌توانید در باغ و یا باغچه مورد استفاده قرار دهید و یا در مکان‌های کوچک از آن نگهداری کنید تا گل‌دهی مناسبی داشته باشد.

ارتفاع و عرض گل رز هلندی در صورت نگهداری صحیح، به ۶۰ تا ۹۱ سانتی‌متر خواهد رسید. نکته دیگری که در زمینه نگهداری از انواع گل رز هلندی باید در نظر گرفته شود، این است که این گل می‌تواند بدون هم‌جواری با دیگر گیاهان رشد کند. بنابراین برای کشت گل رز هلندی و سرعت گل‌دهی این گیاه، باید دقت کنید تا در کنار دیگر گیاهان قرار نگیرد. خاک مرغوب باعث می‌شود تا این گل، رشد بسیار سریع‌تری را تجربه کند. از طرف دیگر گل رز هلندی به نور مستقیم نیز نیازمند هستند تا شکوفه بزنند.

گل رز مینیاتوری

گل رز مینیاتوری چیست؟

از دیگر گل های رز، می‌توان به گل رز مینیاتوری اشاره کرد. گل رز مینیاتوری را می‌توان در زمره گلهای رز مقاوم نیز دسته‌بندی کرد. چرا که می‌تواند در فصل زمستان از خود مقاومت نشان دهد و بیشتر زنده بماند. این نوع از گل‌ها، رزهای معمولی هستند که سایز و ابعاد بسیار کوچک‌تری دارند. در حال حاضر انواعی از این گیاه در رنگ‌های متنوعی وجود دارد.

گل رز مینیاتوری برای نگهداری در منزل، گل مناسبی به‌ نظر نمی‌رسد. چرا که باید در فضای باز قرار بگیرد و نور کافی خورشید را دریافت کند. به دست آوردن هوای تازه برای این گیاه نیز ضرورت دارد. هم‌چنین لازم است بدانید که این گل از انواع گل رز (انواع گل رز طبیعی) ‌است که باید به‌ طور مرتب آبیاری شود و برگ‌های پژمرده آن جدا گردد.

این گل، عطر خاصی نیز دارد. بنابراین می‌توان آن را از جمله گل رز عطری به شمار آورد. رزهای مینیاتوری که گلبرگ‌های آن‌ها تیره‌تر است، عطر بیشتری هم دارند. لذا از این نوع از گیاهان، در صنایع عطر سازی استفاده می‌کنند. با مشاهده‌ عکس گل رز می‌توانید آشنایی بیشتری با این گل و انواع  مقاوم، عطری و … پیدا کنید.

5 تفاوت بین رزهای ایرانی و هلندی ( بیشتر بخوانید )

گل رز ایرانی را چطور تشخیص دهیم؟

این نوع از گل‌ها از جمله گلهای رز (گل رز طبیعی) هستند که به شهر شیراز تعلق دارند. در میان گل های رز ، رزهای ایرانی، محبوبیت ویژه‌ای دارند. چراکه دارای ساقه‌ بلند و برگ‌های تیره هستند.

از طرف دیگر، این نوع از رز را می‌توان از انواع گل رز عطری نیز به شمار آورد. این‌ گل، عطر بسیار دل‌نشینی دارد. لذا در تولید محصولات آرایشی از عطر این گیاه، استفاده‌های زیادی به عمل می‌آید. گل رز ایرانی، برای کاشتن در باغچه، گل بسیار مناسبی است. از این طریق، می‌توانید طول عمر کوتاه این گل زیبا را افزایش دهید.

از سوی دیگر، گل رز ایرانی برای پرورش مناسب به نور کافی خورشید نیز نیاز دارد و باید به‌ طور روزانه حدود ۶ ساعت نور دریافت کند تا گل‌دهی داشته باشد. هفته‌ای یک‌بار نیز به آبیاری نیازمند است. خاک مناسب برای پرورش این نوع از گل رز، خاک باغچه، ماسه و کود حیوانی است.

یکی دیگر از انواع گل های رز ، گل‌های رز باغچه هستند. انواع گل رز باغچه، خود شامل گل رز طبیعی از قبیل آلبا، آبشار طلا، رز چینی، رز سرخ و… است. این گل‌ها تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و زیبایی‌شان قابل‌ توجه است. از طرف دیگر گلهای رز باغچه شامل انواعی از گل رز رونده نیز است.

گل‌های رز رونده مناسب برای کاشتن در باغچه از جمله انواع گل های رز عطری نیز به شمار می‌روند و خود، دارای چند نوع مختلف هستند. از جمله گلهای رز رونده می‌توان به گل‌هایی از قبیل اگلندتریا اشاره کرد که از انواع گل رز عطری و گل های رز مقاوم به شمار می‌رود و می‌تواند در فصل پاییز هم گل بدهد. از دیگر گل های رز رونده قابل‌ مشاهده در عکس  می‌توان به گل فلوریبوندا اشاره کرد که از طریق پیوند با چای به وجود آمده است. این گل از گل های  رز  ‌است که دارای رنگ‌های بسیار متنوعی است. با دیدن عکس انواع رز رونده می‌توانید رنگ‌های سفید، صورتی، قرمز و زرد این نوع از گل را مشاهده کنید.

 یکی دیگر از انواع گل رز رونده مناسب برای استفاده در باغچه و گلدان، گل رز گالیکا است. گالیکا، از انواع گل رز عطری به شمار می‌رود و بوته ضخیم و متراکمی نیز دارد. این گل، نمی‌تواند بیش‌ از یک متر و نیم، رشد کند. از انواع این گل رز رونده، می‌توان به رنگ‌های قرمز، صورتی تیره، صورتی روشن و یا حتی دورنگ این گیاه اشاره کرد که در عکس انواع گل رز نیز مشخص‌ شده است.

این گل از جمله انواع گل رز مقاوم در برابر سرما است. بنابراین در صورتی‌ که در مناطق سردسیری ساکن هستید می‌توانید از انواع گل رز مقاوم گالیکا، برای باغچه خود استفاده کنید.

خرید گل از بزرگترین گل فروشی آنلاین | سفارش گل آنلاین فلوریا

اگر قصد خرید گل یا سفارش آنلاین گل دارید این چند خط را با دقت مطالعه کنید. سفارش گل می تواند کار سختی باشد. وقتی که اطلاعات و شناخت کافی از گل نداشته باشید و یا گل فروشی مطمئنی که قیمت های مناسب و مدل های زیبا و متنوع داشته باشد را نشناسید. و یا در دسترس نداشته باشید.

ما در  فلوریا به عنوان بزرگترین و پیشروترین گل فروشی آنلاین تهران با شناخت دقیق نیاز شما مشتریان عزیز در هفت روز هفته و دوازده ماه سال در تلاش هستیم تا با ارائه تازه ترین گل ها با جدیدترین طراحی ها و ارسال گل با بهترین قیمت خدماتی در خور شان و شخصیت شما ارائه کنیم. و خاطره ای خوش از سفارش گل آنلاین  برای شما به یادگار بگذاریم. فلوریا دردسترس‌ترین و پیشروترین گل فروشی تهران با به روزترین محصولات متنوع انواع سبد گل ، دسته گل ، باکس گل ، جعبه گل ، تاج گل و …  کنار شماست.

, , , , ,

دیدگاه کاربران:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

فهرست