گل-عروس-هلندی-ژیپسوفیلا

ژیپسوفیلا یا گل عروس هلندی را بیشتر بشناسید

  1. خانه
  2. راهنمای خرید گل در مناسبت ها
  3. ژیپسوفیلا یا گل عروس هلندی را بیشتر بشناسید
بدون دیدگاه

گل زیبای ژیپسوفیلا که به آن، عروس هلندی نیز گفته می‌شود یکی از انواع گل‌های بسیار پرطرف‌دار در جهان است. این گل، انواعی از رنگ‌ها را دارد که می‌توانند با یکدیگر ترکیب شوند و یک منظره‌ رؤیایی را به وجود آورند. این گل از خانواده‌ میخک‌ها به شمار می‌رود. گل عروس، در تمامی فصول سال در دسترس است. بنابراین می‌توانید از گل ژیپسوفیلا خشک شده و .. برای تزیین دسته‌گل‌های مختلف استفاده کنید و یا به‌ تنهایی با استفاده از آن، یک دسته‌گل زیبا به وجود آورید. بسیاری از افراد برای تزیین دسر و یا کیک از انواع گل ژیپسوفیلا، استفاده می‌کنند. برای مشاهده و سفارش انواع دسته گل و سبد گل با گل عروس ( ژیپسوفیلا ) اینجا کلیک کنید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی این گل بپردازیم و انواع گل ژیپسوفیلا را معرفی کنیم و به این‌ موضوع اشاره کنیم که گل عروس و یا ژیپسوفیلا نماد چیست و سپس نحوه نگهداری گل عروس هلندی و تکثیر و خشک کردن این گل را بیان کنیم.

معرفی گل عروس

گل عروس هلندی یا ژیپسوفیلا به انگلیسی  Gypsophila و یا Baby’s breath نامیده میشود ، یکی از انواع گل‌هایی است که به مناطق اوراسیا، آفریقا و استرالیا تعلق دارد. همان‌طور که در عکس گل عروس هلندی مشخص‌ شده است این‌ گل، نوعی گل عروس رنگی، گل عروس صورتی، بنفش، آبی، سفید است. این گل دارای گلبرگ‌های بسیار نرمی است و می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای هدیه دادن باشد. تعداد زیادی از افراد گل عروس را به عنوان گل های ریز سفید و یا در اصطلاح عامیانه به آن گل چیپسی نیز می‌گویند.

ارتفاع این گیاه از ۵۰ سانتی متر آغاز می‌شود و تا ۱۲۰ سانتی‌متر می‌رسد. این گل، اردیبهشت تا مهرماه گل‌دهی دارد. این گل زیبا انواع مختلفی دارد. به‌ طور کلی می‌توان گفت این گیاه، در حدود ۳۵ گونه مختلف دارد و می‌تواند به‌ صورت خزنده و یا رو به بالا رشد کند.

گل-عروس-یا-ژیپسوفیلا

تاریخچه و معنای نام گل عروس

همان‌طور که پیش‌ از این نیز گفته شد این گل در زبان انگلیسی به‌ صورت Gypsophila نشان داده می‌شود. این واژه از دو بخش Gypsos و philos به وجود آمده است که هر دو، عبارت‌های یونانی هستند. در این زبان، Gypsos در معنای گچ به کار می‌رود و philos نیز، به‌ معنای معشوق است.

ژیپسوفیلا نماد چیست؟

بسیاری از افراد قصد دارند این گل را خریداری کنند و به افراد مختلفی هدیه دهند. برای این افراد این نکته حائز اهمیت است که بدانند ژیپسوفیلا نماد چیست. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت این گل،در حقیقت از انواع گل‌هایی است که نمایشگر عشق و محبت است و می‌تواند نماد خلوص در یک رابطه باشد. بنابراین تمامی افرادی که قصد دارند عشق و یا خلوص خود را به دیگری اثبات کنند می‌توانند این گل را به او هدیه کنند.

انواع گل ژیپسوفیلا چیست؟

همان‌طور که در عکس گل عروس هلندی مشخص‌ شده است این گل به‌ عنوان یک گل عروس رنگی، گل عروس صورتی، بنفش، آبی، سفید، نارنجی، قرمز و… به شمار می‌رود. بنابراین می‌توان گفت انواع این گل، شامل انواع مختلفی از رنگ‌هاست. هر یک از رنگ‌های این گل، نمایشگر و نماد معنای خاصی است. بنابراین افرادی که قصد دارند بدانند ژیپسوفیلا نماد و نمایشگر چیست، باید رنگ آن را در نظر بگیرند.

 برای نمونه، گل عروس سفید هلندی، نوعی معنویت را به تصویر می‌کشد و می‌تواند نمایشگر اتحاد باشد. رنگ آبی این گل، صداقت و راستی را نشان می‌دهد. در صورتی‌ که قصد دارید عشق و آرامش را به کسی هدیه دهید می‌توانید از گل عروس صورتی استفاده کنید. در میان انواع این گل، رنگ بنفش، اشرافیت و در عین‌ حال زیبایی را نشان می‌دهد و رنگ نارنجی این گل، نمایشگر شادی و لذت است. بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند رنگ قرمز ژیپسوفیلا نماد چیست، در پاسخ به این‌ سوال می‌توان گفت ژیپسوفیلای قرمز رنگ، نمادی از عشق به شمار می‌رود.

نحوه کاشت و نگهداری گل عروس

همان‌طور که می‌دانید تمامی گیاهان و انواع مختلف گل‌ها، برای رشد مناسب، نیاز به شرایط مساعد و مطلوب دارند. این شرایط برای گیاهان مختلف، متفاوت است. بنابراین در ادامه به برخی از شرایط مورد نیاز برای نگهداری گل عروس هلندی، اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است که نگهداری گل عروس هلندی، کار سختی نیست چرا که از انواع گل‌های مقاوم به شمار می‌رود. اما این گل نیز برای رشد مناسب، مانند سایر انواع گل‌ها، به شرایط مناسب، نیاز دارد.

خاک

این گل نمی‌تواند در کنار سایر گل‌ها رشد خوبی داشته باشد. چراکه می‌تواند در خاک‌های شنی، ماسه‌ای و بدون نیاز به مواد مغذی نیز رشد کند. خاک مورد نیاز این گل، خاکی بسیار سبک است که از مواد معدنی متناسبی به‌ وجود آمده است و کود مناسبی هم دارد. لازم به ذکر است که برای پرورش این گل نباید از خاک رس استفاده کنید. این گل در حالت معمول، مورد تهدید و تهاجم حشرات و یا بیماری نیز قرار نمی‌گیرد.

نور

این‌ گل برای رشد مناسب، مانند سایر انواع گل‌ها به نور خورشید نیاز دارد. اما این نور نباید به طور مستقیم بر روی این گیاه بتابد. در حقیقت می‌توان گفت نور نسبی برای این گل مناسب است. از آنجایی‌که این گل در مناطقی که خشک هستند و یا آفتاب مناسبی دارند رشد بهتری را تجربه می‌کند. بنابراین در محیط‌هایی که رطوبت بسیار بالا دارند و یا باران‌های زیادی را تجربه می‌کنند، رشد خوبی ندارد. از طرف دیگر، این گل سرما را دوست ندارد.

دما

دمای مناسب برای رشد این گل در حدود ۲۱ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد است.

آبیاری

گل عروس رنگی، گل عروس صورتی، بنفش، آبی، سفید و … در مکان‌های خشک، رشد مناسبی ندارد. بنابراین برای رشد مناسب‌تر، به آب کافی و آبیاری مناسب نیازمند است. کم‌آبی می‌تواند رشد این گیاه را مختل سازد. بنابراین لازم است هفته‌ای یک‌بار آبیاری شود. لازم به ذکر است که خاک این گیاه نباید به‌ طور کامل خشک شود. بنابراین در صورتی‌ که ۳ سانتی‌متر بالایی خاک این گیاه، خشک شد لازم است دوباره آن را آبیاری کنید. بهترین زمانی‌ که می‌توانید این گل را آبیاری نمایید، صبح زود است.

نحوه تکثیر کردن گل عروس

گل عروس را می‌توانید از طریق کاشت بذر تکثیر کنید. برای این کار باید بذر گل را در اواخر فصل زمستان بکارید و سپس بخش رویی آن را با لایه‌ای از خاک پوشش دهید. لازم به ذکر است که در حال حاضر، تکثیر گل عروس هلندی از طریق تقسیم بوته هم امکان‌پذیر است. اما در حالت معمول، تکثیر گل عروس هلندی به روش کاشت بذر رواج بسیار بیشتری دارد.

افرادی که در مناطق دارای اقلیم گرم‌تر هستند، می‌توانند تکثیر گل عروس هلندی را در فصل زمستان نیز انجام دهند و به کاشت بذر این گیاه اقدام کنند. نکته قابل‌ توجه در زمینه تکثیر گل عروس این است که بذرهای این گیاه برای جوانه زدن به نور مناسب و دمای کافی ۲۱ تا ۲۲ درجه سانتی گراد نیاز دارند.

لازم است بدانید که دوره گل‌دهی این گیاه زیبا بسیار کوتاه‌مدت است. این مدت‌ زمان به‌ طور معمول، ۱ تا ۲ هفته طول خواهد کشید. برای این‌ که بتوانید میزان گل‌دهی این گیاه را افزایش دهید لازم است حتما به‌ طور مرتب بذر این گیاه را کشت کنید.

گل-عروس-یا-ژیپسوفیلا

نحوه خشک کردن گل عروس

در حالت معمول، از نمونه‌های پابلند این گل برای خشک کردن استفاده می‌کنند. به‌ طور کلی می‌توان گفت گل عروس شاخه بریده می‌تواند در مدت‌ زمان تقریبی ۵ روز در آب دوام بیاورد. پس‌ از گذشت این مدت‌ زمان، کم‌کم شروع به خشک شدن می‌کند. در صورتی‌ که این گل را به حال خود رها کنید، خشک خواهد شد.

برای انجام این کار می‌توانید گل عروس هلندی را به‌ صورت برعکس آویزان کنید. همان‌طور که در عکس گل عروس هلندی نیز مشخص‌ شده است در این روش ممکن است برخی از برگ‌های این گل بریزند. اما در نهایت گل ژیپسوفیلا خشک‌ شده مناسبی به دست خواهید آورد. در بیشتر موارد از گل ژیپسوفیلا خشک‌ شده، برای تزیین، استفاده می‌کنند.

آیا گل عروس، یک گیاه سمی است؟

لازم به ذکر است که این گل از انواع گل‌هایی است که برای انسان‌ها و حیوانات، سمی هستند. اما میزان سمی بودن آن اندک است. بنابراین لازم است آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید. در صورت تماس با این گیاه ممکن است برخی از علائم خارش، حساسیت، تهوع و… در شما بروز کند.

خرید گل از بزرگترین گل فروشی آنلاین | سفارش گل آنلاین فلوریا

اگر قصد خرید گل یا سفارش آنلاین گل دارید این چند خط را با دقت مطالعه کنید. سفارش گل می تواند کار سختی باشد. وقتی که اطلاعات و شناخت کافی از گل نداشته باشید و یا گل فروشی مطمئنی که قیمت های مناسب و مدل های زیبا و متنوع داشته باشد را نشناسید. و یا در دسترس نداشته باشید.

ما در  فلوریا به عنوان بزرگترین و پیشروترین گل فروشی آنلاین تهران با شناخت دقیق نیاز شما مشتریان عزیز در هفت روز هفته و دوازده ماه سال در تلاش هستیم تا با ارائه تازه ترین گل ها با جدیدترین طراحی ها و ارسال گل با بهترین قیمت خدماتی در خور شان و شخصیت شما ارائه کنیم. و خاطره ای خوش از سفارش گل آنلاین  برای شما به یادگار بگذاریم. فلوریا دردسترس‌ترین و پیشروترین گل فروشی تهران با به روزترین محصولات متنوع انواع سبد گل ، دسته گل ، باکس گل ، جعبه گل ، تاج گل و …  کنار شماست.

دیدگاه کاربران:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

فهرست