گیاهان آپارتمانی تصفیه ‌کننده هوا

بهترین گیاهان آپارتمانی تصفیه ‌کننده هوا

  1. خانه
  2. اخبار و دانستنی ها
  3. بهترین گیاهان آپارتمانی تصفیه ‌کننده هوا
بدون دیدگاه

یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم مشکل آلودگی هوا به ‌ویژه در فصل‌های سرد سال و به‌ خصوص در زمستان است. آلودگی هوا می‌تواند عوارض بسیار زیادی را برای تمامی افراد به وجود آورد. بنابراین لازم است از طریق انجام روش‌هایی به فکر کم‌تر کردن آسیب‌های آن باشیم. یکی از راهکارهایی که می‌تواند برای تصفیه هوا و کاهش آلودگی آن کمک کند استفاده از انواع مختلف گیاهان در محیط‌های گوناگون است. از جمله این محیط‌ها می‌توان به آپارتمان‌ها اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی تصفیه ‌کننده هوا اقدام نماییم.

فیکوس روبوستا و یا گیاه کائوچو

یکی از انواع گیاهان تصفیه‌ کننده سرب هوا، گیاه و یا فیکوس روبوستا است. این گل می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی را در محیط زندگی شما به وجود آورد. از جمله تأثیرات این نوع از گیاهان آپارتمانی تصفیه‌ کننده هوا می‌توان به بالا بردن میزان رطوبت در محیط اشاره کرد. از طرف دیگر گلدان‌های تصفیه‌ کننده هوا روبوستا در از بین بردن پساب‌های بیولوژیکی نیز نقش قابل ‌توجهی دارند. از بین بردن ترکیبات آلی فرار از دیگر ویژگی‌های این نوع از گیاهان آپارتمانی تصفیه ‌کننده هوا به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که فیکوس روبوستا به ‌عنوان یکی از گیاهان تصفیه ‌کننده هوای خانه می‌تواند بسیاری از میکروارگانیسم‌های موجود در هوا را مهار کند. هم‌چنین لازم است بدانید که این گیاه می‌تواند بسیاری از سموم را از محیط اطراف خود جمع‌آوری نماید. فیکوس روبوستا این کار را از طریق برگ‌های خود انجام می‌دهد و سپس هوای بسیار تازه و تمیزی را به اطراف خود تزریق می‌نماید. با شروع رشد گیاه روبوستا به‌ عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی تصفیه‌ کننده هوا در خانه، میزان میکروارگانیسم‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و به ‌همین میزان هم تلاش گیاه برای از بین بردن این باکتری‌ها افزایش می‌یابد.

گیاهان آپارتمانی تصفیه‌ کننده هوا

دراسنا

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی تصفیه ‌کننده هوا گیاه دراسنا است. این دسته از گیاهان تصفیه ‌کننده هوای خانه برای از بین بردن سموم خانگی که به آن‌ها فرمالدهید نیز گفته می‌شود بسیار مناسبند. بنابراین می‌توانید این دسته از گیاهان آپارتمانی تصفیه‌ کننده هوا را در اتاق‌های تازه مبله و یا تازه فرش شده نیز قرار دهید.

داشتن برگ‌های شمشیری شکل و منحصر به‌ فرد از جمله ویژگی‌های جالب این گیاه است. از طرف دیگر روش نگهداری از گیاه دراسنا بسیار ساده و راحت است. از این گیاه در بیشتر موارد، برای طراحی دکوراسیون منازل استفاده می‌کنند. گیاه دراسنا دارای گونه‌های متعددی است که هر یک زیبایی خاص خود را دارند. این گیاه در اصل به جنوب شرقی آفریقا تعلق دارد و از گیاهان محبوب در این منطقه به شمار می‌رود.

گندمی یا عنکبوتی

یکی دیگر از گلدان‌های تصفیه ‌کننده هوا گیاه گندمی و یا عنکبوتی است. در حالت کلی، می‌توان گفت این دسته از گیاهان تصفیه ‌کننده هوای خانه می‌توانند منواکسید کربن موجود در محیط و یا دی‌اکسید نیتروژن آن را کاهش دهند و یا این گازها را از بین ببرند. این گیاه جزء گیاهان بومی مناطق استوایی و جنوب آفریقا است. اما در حال ‌حاضر به یکی از مناسب‌ترین گیاهان آپارتمانی در سراسر نقاط جهان تبدیل ‌شده است. گندمی، در حقیقت یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی و از طرف دیگر ارزان‌ترین این محصولات است. گیاه گندمی علاوه ‌بر این‌که یک گیاه گلخانه‌ای به شمار می‌رود هم‌چنین با محیط‌های باز و یا حتی فضای سبز نیز سازگاری دارد.

گیاهان آپارتمانی تصفیه‌ کننده هوای خانه

ژربرا

گیاه ژربرا یکی دیگر از گلدان‌های تصفیه‌ کننده هوا است. این گیاه تنوع رنگی بسیار زیادی دارد. بنابراین از جمله زیباترین گیاهان تصفیه ‌کننده هوای خانه به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های قابل ‌توجه گیاه ژربرا به‌ عنوان یکی از گیاهان تصفیه‌ کننده سرب هوا این است که این گیاه نوعی گیاه ضد سرطانی نیز به شمار می‌رود. از طرف دیگر و در صورتی که در خانه شما، فرد سیگاری وجود دارد می‌توانید از این نوع از گیاهان تصفیه‌ کننده هوای خانه استفاده کنید. چراکه ژربرا می‌تواند بنزن تولید شده توسط سیگار را از بین ببرد. اما لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که این نوع از گلدان‌های تصفیه ‌کننده هوا دارای برگ‌های سمی هستند. بنابراین لازم است از تماس طولانی ‌مدت با آن‌ها اجتناب کنید.

آلوئه ورا

یکی دیگر از گلدان‌های تصفیه‌ کننده هوا گیاه آلوئه ورا است. این گیاه می‌تواند فرمالدهید موجود در هوای محیط را از بین ببرد. از طرف دیگر این نوع از گیاهان تصفیه ‌کننده هوای خانه شهرت بسیار زیادی در میان مردم دارند. علت شهرت این گیاهان، ویژگی‌های درمانی قابل ‌توجه آن‌ها است.

اسپاتی فیلوم

در صورتی ‌که قصد دارید از انواع گلدان‌های تصفیه ‌کننده هوا و گیاهان تصفیه‌کننده سرب هوا و… خریداری کنید اسپاتی فیلوم، گزینه بسیار مناسبی است. این نوع از گیاهان تصفیه‌ کننده هوای خانه، گل‌هایی سفید رنگ دارند. بنابراین از نظر ظاهری بسیار جذاب هستند. از طرف دیگر از انواع گیاهان تصفیه ‌کننده سرب هوا و آلودگی‌های دیگر در محیط نیز به شمار می‌روند. این گیاه به ‌راحتی رشد می‌کند و از طرف دیگر به سرعت، خراب نمی‌شود.

گیاهان تصفیه‌ کننده هوای خانه

بنجامین آمستل

بنجامین آمستل که به آن فیکوس آمستل نیز گفته می‌شود از دیگر انواع گیاهان تصفیه‌ کننده سرب هوا به شمار می‌رود. این دسته از گیاهان، بسیار حساس هستند. اما از میان انواع مختلف بنجامین، آمستل از حساسیت کم‌تری برخوردار شده ‌است. به ‌طور کلی در نگهداری از این گل و دما و خاک مورد نیاز آن، لازم است دقت و توجه کافی داشته باشید.

گیاهان تصفیه‌ کننده سرب هوا

گیاه مقاوم و آپارتمانی تصفیه ‌کننده هوا :سانسوریا

گیاه سانسوریا از انواع گیاهان بسیار مقاوم و بادوام آپارتمانی به شمار می‌رود و از جمله گیاهان تصفیه‌ کننده سرب هوا نیز محسوب می‌شود. این نوع از گیاهان تصفیه‌ کننده سرب هوا توانایی قابل‌ توجهی برای برطرف کردن و دفع بیشتر سموم موجود در محیط را دارند. لازم به ذکر است که این گیاه آپارتمانی در هنگام شب می‌تواند دی‌اکسیدکربن موجود در هوا و محیط را جذب نماید و به ‌جای آن اکسیژن را به محیط اطراف خود تزریق کند. بنابراین می‌توانید این گیاه را در اتاق ‌خواب خود قرار دهید. در حقیقت ویژگی قابل ‌توجه این گیاه این است که سانسوریا می‌تواند در محیطی به رشد خود ادامه دهد که هیچ نوع از گیاهان قدرت رشد در آن محیط را ندارند. این گیاه را می‌توانید حتی در حمام و یا مناطق تاریک خانه نیز قرار دهید.

گل فروشی آنلاین فلوریا معتبرترین گل فروشی آنلاین در ایران

برای خرید گل و گیاهان آپارتمانی تصفیه ‌کننده هوا و همینطور سفارش تاج گل ، باکس گل ، سبد گل میتوانید از مدل های مدرن و جذاب خاص گل فروشی فلوریا بازدید نمایید. فلوریا امکان ارسال گل به ایران را برای عزیزان خارج از کشور، با ایجاد امکان پرداخت ارزی و همینطور پرداخت از طریق رمز ارزها ، فراهم آورده است.

برای مشاهده ویدئو و تصاویر بیشتری از محصولات فلوریا میتوانید اینستاگرام فلوریا را مشاهده نمایید.

دیدگاه کاربران:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

فهرست