گل ماه تولد چیست

گل ماه تولد تان را بشناسید!

  1. خانه
  2. اخبار و دانستنی ها
  3. گل ماه تولد تان را بشناسید!
بدون دیدگاه

گل ماه تولد مخصوص متولدین هرماه چیست ؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که توصیفات کتاب‌های طالع‌بینی، شخصیت‌شناسی و ستاره‌شناسی درباره شخصیت و خصوصیات خلقی متولدین هرماه در مورد گل‌های مختلف نیز وجود دارد. به این ترتیب هر گل با توجه به خصوصیات فردی و اخلاقی متولدین هرماه به آنها تعلق می‌گیرد. در این مقاله در مورد گل ماه تولد و یا طالع بینی گل ماه تولد در تقویم شمسی و گل ماه تولد میلادی و گیاه ماه تولد بیشتر توضیح خواهیم داد.

منظور از گل ماه تولد چیست؟

منظور از این عبارت نام بردن ویژگی‌های متولدین هرماه با استفاده از گل ماه تولد مخصوص به آن است. شخصیت شناسی با گل ماه تولد یا همان طالع بینی گل ماه تولد از جمله موضوعات بسیار پرطرفدار در میان علاقمندان به طالع‌بینی و شخصیت‌شناسی با استفاده از نمادها و سمبل‌ها است. در بسیاری از فرهنگ‌ها و سنن کشورهای مختلف طالع‌ بینی گل ماه تولد دارای پیشینه تاریخی است. به طور مثال گل روز تولد در کره جنوبی، یا گل‌های خاص به عنوان سمبل گل ماه تولد میلادی در کشورهای شرق اروپا از آن  جمله هستند. همچنین در برخی از طالع‌بینی‌های اینچنینی گیاه آپارتمانی ماه تولد نیز دیده می‌شود. در ادامه به توصیف گل ماه تولد یا گیاه ماه تولد هر یک از ماه‌های سال و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

گل ماه تولد فروردین گل برف

طالع بینی گل ماه تولد فروردین

گل ماه تولد فروردین

گل ماه تولد فروردین مارگریت یا Daisy نام دارد، این گل سمبل یکرنگی، معصومیت و وفاداری است، گل مارگریت سمبل زنان باردار نیز هست. می‌توانید با خرید گل ماه تولد فروردین برای یک مادر باردار متولد فروردین یا یک مادر فروردینی او را خوشحال کنید.

گل ماه تولد اردیبهشت

گل ماه تولد اردیبهشت گل برف نام دارد، این گل را معمولا برای دسته گل عروس‌های سلطنتی انتخاب می‌کنند. شکل ظاهری بسیار زیبایی به شکل زنگوله دارد و رایحه دلپذیر آن شیرین و دوست‌داشتنی است. گل برف نماد صداقت، فروتنی و جذابیت است. ضمن این که نماد بازگشت به مسیر خوشبختی نیز محسوب می‌شود.

گل ماه تولد میلادی گل ماه تولد خرداد

گل ماه متولدین خرداد یک گل کاملا مشهور و محبوب است. درست حدس زدید! رز! گل رز نماد جذابیت، عشق و زیبایی است. خرید گل رز به مناسبت‌های مختلف برای متولدین خرداد می‌تواند معنایی فراتر از یک هدیه داشته باشد.

گل ماه تولد تیر

دلفینیوم گل ماه تولد تیرماهی ها است، این گل نماد وقار و انرژی مثبت است. دلفینیوم یک گل بسیار کمیاب و سلطنتی است که به شکل طبیعی دارای رنگ آبی جذابی است. در حالت کلی باید گفت گل ماه تولد تیرماهی‌ها نمایانگر جسارت، شجاعت و بی باکی در بیان عشق و دوست داشتن است. اگر عاشق یک تیرماهی شده اید خریدن این گل بهترین انتخاب برای هدیه است.

گل ماه تولد مرداد

گل ماه تولد افراد مردادی، گل گلایول است، گلایول در ایران معمولا در مراسم عزاداری و غم مورد استفاده قرار می‌گیرد و گل گرانبهایی محسوب نمی‌شود. اما باید بدانید که در کشورهای دیگر این گل با شکوفه‌های برجسته و رنگ‌های متنوع بسیار محبوب است و نامگذاری آن به دلیل شکل ظاهری که دارد از روی کلمه شمشیر گرفته شده است. به همین دلیل گلایل تجسم نماد قدرت، سخاوت و قدرت است.

گل متولدین شهریورماه

گل استر یا ستاره گل ماه تولد شهریور است، گل استر نماد عشق و ظرافت است و نشانه‌ای از عشق به طبیعت محسوب می‌شود. این گل سمبل ستاره‌های زمینی است و در تابستان به وفور دیده می‌شود.

 

طالع بینی گل ماه تولد مهر همیشه بهار

گل زیبای همیشه بهار گل ماه تولد مهر ماهی ها

گل متولیدین ماه مهر

گل مهر ماهی‌ها، گل همیشه بهار است، این گل با شکوفه‌های طلایی و عطر نافذ بسیار مورد توجه است. این گل سمبل پاییز است و نماد جنگیدن برای رسیدن به موفقیت است. هدیه دادن گل همیشه بهار در یک گلدان فانتزی به یک هدیه تولد ویژه تبدیل می‌شود.

گل ماه تولد آبان

برای آبانی‌ها، گل ماه تولد، گل داوودی است،  این گل دارای رنگ‌بندی های شاد و انرژی بخش است. شاید جالب باشد بدانید که خواستگاه گل داوودی چین است. داوودی نماد دوستی و آرزوهای شیرین است، ضمن این که نماد خوش شانسی هم هست. در ژاپن گل داوودی دارای یک روز ملی است و در آن روز جشنواره‌ای به این مناسبت برگزار می‌شود.

گل ماه تولد آذر

گل ماه تولد آذرماهی‌ها یا متولدین دسامبر در ماه های میلادی یک گل بسیار خاص است،  گل راج، گل متولدین این ماه است، این گل نماد فصل سرد سال است، گل راج با برگ‌های سوزنی براق با توت‌های قرمز و خوش رنگ نماد حال و هوای کریسمس است، این گل نشانه سلیقه خاص متولدین آذر است، خرید گل راج می‌تواند  انتخاب مناسبی برای تبریک تولد به یک آذر ماهی باشد.

گل متولدین ماه دی

گل ماه تولد دی ماهی ها، گل میخک است، اگر اهل خواندن کتاب های طالع بینی باشید می‌دانید که دی ماهی‌ها به دلیل خودشیفتگی ذاتی که دارند مشهور هستند، گل میخک نماد فداکاری، عشق و وفاداری است. گل میخک نیز در میان انواع گلها به عنوان یک گل خاص و محبوب محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد با توجه به خصلت های دی ماهی‌ها گل مناسبی برای این ماه محسوب می‌شود. گل میخک یک گل زمستانی است بنابراین برای دی ماهی ها یک گل مناسب به حساب می آید. میخک سمبل جهانی عشق مادرانه است و معمولا در روز جهانی مادر و زن از این گل برای کادو دادن به مادران و زنان استفاده می‌شود.

 

گل ماه تولد میلادی فوریه

گل بنفشه

گل متولدین بهمن یا بهتر بگوییم گل متولدین فوریه در ماه‌های میلادی گل بنفشه است. این گل با رنگ شفاف و زیبا یک گل استثنایی است، بنفشه‌ها خاصیت دارویی دارند، بنفشه‌ها نماد وفاداری، پاکدامنی و فروتنی است. به همین دلیل که بهمن ماهی‌ها نماد خاکی بودن و فروتنی هستند به نظر می‌رسد انتخاب گل بنفشه به عنوان نماد متولدین بهمن انتخاب درستی بوده است.

گل متولدین ماه اسفند

گل اسفندماهی‌ها از جمله گل‌های محبوب ما ایرانی ها است، گل نرگس، نماد بهار و زیبایی است، به همین دلیل هم بهترین انتخاب برای متولدین اسفند محسوب می‌شود، این گل نماد زیبایی محسوب می‌شود، همچنین نماد غرور، شروعی دوباره و تجدید حیات است، شاید دلیل انتخاب آن آماده شدن زمین برای تولد دوباره در بهار است. گل نرگس نماد وفاداری و آرامش است و می‌توانید برای یک اسفند ماهی دسته ای گل نرگس به نشانه عشق و ارادت هدیه بخرید.

برای سفارش آنلاین گل ماه تولد دوستان و عزیزانتان میتوانید سبد گل ها و باکس گل های زیبا و خاص را از گلفروشی آنلاین فلوریا را مشاهده نمایید.

در کشورهای غربی با تقویم میلادی هریک از ماه ها گلی به نشانه خود دارند. در لیست زیر طالع بینی گل ماه تولد میلادی  و یا گیاه ماه تولد آمده است.

ماه ماه تولد ژانویه: گل میخک Carnation

گل ماه تولد فوریه : بنفشهViolet

گل ماه تولدمارس: نرگس Daffodil

گل ماه تولدآوریل: نوعی گل از گونه عشقه و لوبیا Daisy, Sweet Pea

گل ماه تولد می: آفتابگردان و زنبق درهSunflower, Lily of the Valley

گل ماه تولدژوئن: رز و پیچ عطاءالدولهRose, Honeysuckle

گل ماه تولدجولای : Larkspur(اسم فارسی آن را پیدا نکردم!)

گل ماه تولدآگوست: گلایل و زنبق Lily, Gladiolus

گل ماه تولدسپتامبر: فراموشم نکن هرگز! و شکوه صبحگاه(نوعی عشقه)Forget-me-not, Morning Glory

گل ماه تولداکتبر: کالندولا و کاملیا Calendula (Marigold), Camellia

گل ماه تولدنوامبر: داوودیChrysanthemum

گل ماه تولددسامبر: نرگس وگل مقدس(میوه این گیاه از تزیینات کاج کریسمس است)

برای مشاه ه مدلهای بیستر از محصولات گل های ماه تولد میتوانید اینستاگرام فلوریا را مشاهده نمایید.

دیدگاه کاربران:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

فهرست