جلوگیری از پژمرده شدن گل‌ها

۹ اشتباه رایج که باعث از بین رفتن گلدان‌ها می‌شود

  1. خانه
  2. اخبار و دانستنی ها
  3. ۹ اشتباه رایج که باعث از بین رفتن گلدان‌ها می‌شود
بدون دیدگاه

۹ اشتباه رایج که باعث از بین رفتن گلدان‌ها می‌شود

این روزها بسیاری از خانه‌های بزرگ از بین رفته و بیشتر مردم در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند. این موضوع سبب شده است که افراد برای جایگزین کردن حیاط از دست رفته، از گیاهان خانگی و آپارتمانی استفاده کنند. با افزایش استفاده از گلدان‌ها در خانه‌ها، لازم است تا افراد اصول نگهداری را نیز یاد داشته باشند. در صورتی که شما هم در خانه‌ی خود انواع و اقسام گلدان‌ها را دارید، این مقاله می‌تواند شما را کمک کند. در این مقاله می‌خواهیم تا اشتباهات رایجی که در برابر گلدان‌ها و گیاهان خود انجام می‌دهیم را مورد بررسی قرار دهیم. اشتباهاتی که می‌تواند گلدان را نابود کرده و از بین ببرد. پس اگر دوست دارید تا گلدان‌هایی سالم داشته باشید. یا بدانید که چرا گل‌ها پژمرده می‌شوند، در ادامه این مقاله ما ار همراهی کنید. امید است مقاله برای شما مفید واقع شود و سلامت را برای گلدان‌های شما تضمین کند.

علت پژمرده شدن گل بعد از تعویض گلدان

عوامل مهم در سلامت گلدان‌ها و جلوگیری از پژمرده شدن گل‌ها:

عوامل بسیاری هستند که در صورتی که به درستی به آن‌ها عمل شود. می‌تواند باعث جلوگیری از پژمرده شدن گل‌ها شود. اگر می‌خواهید با این عوامل آشنا شوید و بتوانید جلوگیری از خشک شدن گلدان‌ها را به عمل آورید، نکاتی را در ادامه برای شما آورده‌ایم. ضمنا اگر قصد سفر دارید، با خواندن این مقاله می‌توانید نسبت به جلوگیری از خشک شدن گل در مسافرت نیز اقدامات لازم را داشته باشید. این عوامل موثر در سلامت گلدان‌ها که در صورت عدم رعایت می‌تواند باعث از بین رفتن گل‌ها شود، عبارتند از:

تابیدن نور مناسب به گلدان:

در صورتی که جلوگیری از پژمرده شدن گل، برای شما مهم است باید به خوبی بدانید که گیاه شما نور دوست است یا خیر!. اینکه گیاه شما به چه مقدار از نور نیاز دارد و باید در چه شرایطی باشد. یکی از عوامل بسیار مهم برای سلامت یگ گلدان است.

آبیاری مناسب به گلدان:

پیش از آنکه گلدانی را خریداری کنید، درباره آن گل و نیازی که به آب دارد لازم است تا اطلاعاتی را داشته باشید. برخی گیاهان هرروز، برخی روز در میان، برخی هفته‌ای یکبار و برخی دیگر کمتر نیاز به آ بدارند! پس اگر بخواهید با تمام گلدان‌های خود به یک شکل برخورد کنید، احتمالا موجب خشک شدن گلدان‌های خود می‌شوید.

جلوگیری از خشک شدن گلدانها

سایز و اندازه مناسب گلدان:

گل‌ها براساس اندازه‌ی خود و اندازه‌ی ریشه‌ای که دارند، اندازه متفاوتی از گلدان را نیاز دارند. اگر گلی را که نیازمند گلدان بزرگ است در گلدان کوچکتری بکاریم، ممکن است باعث خشک شدن این گلدان شویم. پس اگر به دنبال جلوگیری از خشک شدن گلدان‌ها هستیم، نیاز است تا گلدان را متناسب با سایز گل و ریشه‌ی آن انتخاب کنیم.

نوع خاک مناسب:

استفاده از خاک مناسب با گل یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند در صورت عدم رعایت، نابودی گل را به دنبال داشته باشد. در صورتی که سلامتی و تازگی گلدانتان برای شما از اهمیت برخوردار است، حتما به این نکته توجه لازم را داشته باشید. نوع خاک مناسب برای هر گلدان، متفاوت است و این را باید پیش از خرید، بدانید.

تعویض خاک گلدان

تعویض خاک گلدان:

پس از اینکه اطلاعات کافی را درباره گلدان به دست آوردید، ممکن است متوجه شوید که خاک گلدان شما نیاز به تعویض دارد. در این صورت لازم است تا نکاتی را درباره تعویض خاک گلدان رعایت کنید. تا گلدان شما خراب نشود. ضمنا پس از تعویض خاک گلدان، لازم است تا اطلاعاتی از آبیاری مناسب برای گلدان خود پیدا کنید. این امر موجب می‌شود تا درباره علت پژمرده شدن گل بعد از تعویض گلدان آگاهی کافی را داشته باشید.

تغذیه مناسب برای گلدان:

یکی از نکات مهم دیگر برای از بین نرفتن گلدان‌ها، تغذیه مناسب است. برای آن‌که گلدانی شاداب داشته باشید، لازم است تا با توجه به نوع گلی که دارید، تغذیه مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. این کار را می‌توانید با پرسش از فروشنده گل خود انجام دهید.

آبیاری پس از تعویض گلدان

آفت در گیاهان گلدان:

گیاهان مختلف، با انواع مختلفی از شته و آفت روبه‌رو می‌شوند. در صورتی که اطلاعات کافی را در این باره نداشته باشید، ممکن است گیاه شما دچار آفت شود و این آفت تمام گیاه شما را درگیر کند. پس برای این مشکل نیاز است تا نسبت به گیاه خود و آفت‌های آن آگاهی لازم را داشته باشید تا بتوانید مشکل را به سرعت حل کنید.

جابه‌جایی مکرر گیاهان:

این نکته را به یاد داشته باشید که در صورتی که گیاه خود را زیاد جابه‌جا کنید، ممکن است گیاه شما دچار آسیب شود. خصوصا در زمانی که تازه گیاه را خریداری کرده‌اید و از فروشگاه به منزل آورده‌اید. به هیچ عنوان آن را جابه‌جا نکنید. این کار می‌تواند گل شما را پژمرده کند و باعث از بین رفتن و نابودی گل شما بشود.

دمای مناسب برای گیاه:

نگهداری گلدان در دمای مناسب دیگر نکته‌ای است که می‌تواند در شرایط گل شما تاثیرگذار باشد. اگر به دنبال داشتن گلی سالم و شاداب هستید. درباره دمای مناسب برای گل خود، اطلاعات کافی و لازم را به دست آورید.

اگر شما هم از دوستداران گل‌ و گلدان هستید، احتمالا نگهداری از گلدان‌ها به عنوان یک سرگرمی جذاب برای شما است. سرگرمی جذابی که در صورت رعایت نکات و اصول خاص خود، می‌تواند جذاب‌تر نیز بشود. حتما شما هم به خوبی می‌دانید که این اصول و کاربرد آن‌ها یک هنر است. هنری که هرکسی قادر به انجام آن نیست و از آن آگاهی کافی را ندارد. اگر شما نیز یاد داشته باشید که جلوگیری از خشک شدن گلدان‌ها را چگونه انجام دهید، پس این هنر را دارید. جلوگیری از پژمرده شدن گل‌ها، یکی دیگر از این هنرها است که می‌توانید با خواندن این مقاله آن را در خود تقویت کنید. ضمنا در این مقاله نکات دیگری را نیز ذکر کردیم. نکاتی چون چرا گل‌ها پژمرده می‌شوند، چگونگی جلوگیری از خشک شدن گل در مسافرت، علت پژمرده شدن گل بعد از تعویض گلدان و آبیاری پس از تعویض گلدان برخی از این موارد هستند. امید است با خواندن این مقاله توانسته باشید این نکات را به خوبی دریافت کرده باشید و به مقصود خود رسیده باشید. همچنین پس از خواندن این مقاله، گل‌های سالم‌تر و زیباتری را داشته باشید.

برای خرید گل ، انواع گلدان ، خرید سبد گل و خرید باکس گل میتوانید سایت گل فروشی آنلاین فلوریا را مشاهده نمایید.

اینستاگرام فلوریا برای مشاهده محصولات بیشتر

دیدگاه کاربران:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

فهرست