افزایش عمر گل طبیعی

راه‌های افزایش عمر گل‌ها

  1. خانه
  2. اخبار و دانستنی ها
  3. راه‌های افزایش عمر گل‌ها
بدون دیدگاه

راه‌های افزایش عمر گل‌ها

همه ما از حضور یک گلدان تازه و باطراوت در خانه‌مان لذت می‌بریم، ولی مرگ گل ها و پژمرده شدن آنها ما را ناراحت می‌کند. طبیعی است که همه‌مان دنبال راهکاری برای گریز از این ناراحتی بعد از خریدن گل باشیم. در این مقاله به بررسی راهکارهایی برای افزایش عمر گل، افزایش عمر گل شاخه بریده و افزایش عمر گل‌های تازه پرداخته‌ام. اگر شما هم دوست دارید روش ماندگاری دسته‌گل و افزایش عمر گل رز را یا بگیرید، با من همراه باشید

افزایش عمر گل طبیعی

افزایش عمر گل رز

یکی از دلایلی که گل‌های شما، پس از خریداری زود پژمرده می‌شوند، تازه نبودن آنهاست. یکی از راه‌های افزایش عمر گل رز، این است که از اول یک رز تازه را انتخاب کنید. مهم‌ترین راه برای اینکه رز تازه‌ای خریداری کنید که افزایش عمر گل رز شما را در پی داشته باشد، این است که بتوانید تشخیص دهید کدام رز تازه است. در مغازه گل‌فروشی، هنگام خرید رز، قسمت اتصال گلبرگ‌ها به ساقه را به‌آرامی فشار دهید، اگران قسمت نرم بود، گل رز تازه نیست و اگر سفت بود، گل رز تازه است.

اگر گل‌های رز را دیده باشید، فرایند خشک شدن آنها، با ریختن گلبرگ‌هایشان همراه است؛ لذا؛ فرایند خشک شدن گل‌های رز، به این شکل است که قسمت پایینی گلبرگ‌ها، اتصالشان با ساقه شل می‌شود و سپس از ساقه جدا می‌شوند و می‌ریزند. برای افزایش عمر گل رز، گلی را تهیه کنید که مدت زیادی از چیده شدن آن نگذشته و اتصالش با ساقه قوی است.

حتماً برای شما هم سؤال شده است که در گل‌فروشی‌ها چه کاری می‌کنند که افزایش عمر گل رز را در پی دارد؟ طبیعی است که آن‌همه شاخه گل، در یک روز فروخته نشود، لذا؛ در گل‌فروشی‌ها دمای هوا را پایین میاورند و محیطی سرد را برای گل ایجاد می‌کنند. دمای پایین و هوای سرد، باعث می‌شود ابی که گل در آن است، تازه و خوب بماند و این افزایش عمر گل رز را در پی دارد. درواقع، نگهداری گل در آب خنک، افزایش عمر گل در آب را در پی دارد.

افزایش عمر گل شاخه بریده

راه‌های افزایش عمر گل در آب

اگر می‌خواهید از مغازه‌ای گل تهیه کنید که از محل زندگی‌تان دور است؛ بهتر است از قبل به فکر راه‌های ماندگاری گل رز باشید. شاخه‌های رز یا هر گل دیگری، بدون آب، سریعاً می‌پژمرند. اگر شما می‌خواهید طریقه افزایش عمر گل را بدانید، خوب است که قبل از رفتن به گل‌فروشی، به فکر افزایش عمر گل در آب باشید. شما با راهکار ساده‌ای مثل به همراه بردن یک سطل آب در گل‌فروشی، یا نگهداری جداگانه هر شاخه گل، می‌توانید عمر دسته‌گلتان را افزایش دهید. در واقع، روش افزایش عمر دسته‌گل، این است که شاخه‌های آن را قبل از رسیدن به خانه و قراردادن آن در گلدان آب، جدا از هم نگهداری کنید.

شاید به نظر شما جدا نگه‌داشتن شاخه‌ها، راه بسیار سختی بیاید. گاهی دسته‌گل، از شاخه‌های بسیار زیادی تشکیل شده است و جدا نگه‌داشتن آن‌همه شاخه در مسیری طولانی، دشوار است و به همراه بردن سطل آب و حمل آن هم، در مسیر طولانی ممکن است برای شما دشوار باشد. در یک چنین شرایطی، بهترین روش افزایش عمر دسته‌گل شما، به‌همراه‌داشتن یک حوله خیس و پیچیدن این حوله به روی ریشه‌ها یا همان قسمت انتهایی ساقه گل است.

طریقه افزایش عمر گل طبیعی

یکی از دلایلی که ظاهر گل‌های شما زود پژمرده می‌شود این است که قبل از قراردادن آنها در گلدان، گلبرگ‌های پژمرده را از آنها جدا نمی‌کنید. این قضیه مخصوصاً درمورد رز ها صادق است. برای افزایش عمر گل در آب، این است که گلبرگ‌های پژمرده را قبل از قراردادن گل در آب، از آن جدا کنید. کندن گلبرگ‌ها پژمرده باعث افزایش عمر گل‌های تازه می‌شود.

یکی از دلایلی که باعث افزایش عمر گل‌های طبیعی می‌شود، تلاش برای تمیز نگه‌داشتن آب آنهاست. قبل از اینکه گل‌ها را در آب قرار دهید، برگ‌ها یا گلبرگ‌هایی را که در آب قرار می‌گیرند، جدا کنید. اگر قسمت ساقه‌ای که در آب قرار می‌گیرد، خالی از برگ باشد، آب شما دوام بهتری خواهد داشت و در نتیجه باعث افزایش عمر گل‌های طبیعی و افزایش عمر گل‌های تازه شما می‌شود.

جبران کردن کم‌کاری گل‌فروش‌ها

معمولاً در گل‌فروشی، طریقه افزایش عمر گل و افزایش عمل گل در آب، این است که مدام آب زیر گل را عوض کنند. و به این طریق باعث افزایش عمر گل‌های طبیعی بشوند. گل‌فروش‌ها، هیچ‌وقت ساقه گل‌ها را نمی‌برند، آنها می‌گویند که بریدن ساقه گل، باعث افزایش عمر گل‌های تازه نمی‌شود. و قیچی انتهای ساقه را می‌کند و گل ما زودتر خراب می‌شوند. حقیقت ماجرا این است که کمی بریدن ساقه‌ها خوب است. وقتی گل تهیه می‌کنید، قبل از قراردادن آن در گلدان، ۵ سانت انتهای ساقه‌ها را با زاویه حدوداً ۴۵ درجه ببرید. انتهای ساقه‌ها به دلیل قرارگرفتن در آب، پژمرده است و اگر آن ها را قیچی نکنید باعث می‌شوند ترفندهایی که برای افزایش عمر گل طبیعی در پیش گرفته بودید، خنثی شوند؛ لذا؛ لازم است که قبل از قراردادن گل ها در گلدان آب، حتماً ساقه‌های آن ها را هرس کنید.

توضیح گام‌به‌گام راه‌های افزایش عمر گل

برای افزایش عمر گل شاخه بریده، راهکارهای زیادی وجود دارد. شاید توضیح این کارها، با توضیح گام‌به‌گام راحت‌تر باشد. توضیح گام‌به‌گام راه‌های افزایش عمر گل شاخه بریده، به شرح زیر است:

مراحل قبل از خرید گل:

  1. قبل از رفتن به مغازه گل‌فروشی، یک سطل آب یا یک حوله خیس به همراه داشته باشید. یک روش ماندگاری دسته‌گل ، دور نگه‌داشتن شاخه‌های آن از همدیگر، تا وقتی که آن ها را در آب قرار بدهیم است. لذا؛ لازم است که برای افزایش عمر گل شاخه بریده، یک حوله به همراه داشته باشید تا به دور ساقه‌های آن بپیچید، یا یک سطل آب که مستقیماً در آب قرار بگیرند و آسیب نبینند.

 

مراحل قبل از قراردادن گل ها در گلدان:

  1. وقتی گل را به خانه آوردید، قبل از قراردادن گل در گلدان آب، برگ‌ها و گلبرگ‌هایی را که در قسمت پایینی ساقه هستند و در آب قرار می‌گیرند را بچینید. این برگ‌ها باعث کثیف شدن آب می‌شوند و باعث عدم افزایش عمر گل می‌شوند.
  2. قبل از قراردادن گل‌ها در گلدان، پایین ساقه آنها را پنج سانت هرس کنید. پایین ساقه، به دلیل قرارگرفتن در آب پوسیده شده است و اگر آن را نچینید، باعث عدم افزایش عمر گل شاخه بریده شما می شود. سعی کنید این کار را بایک قیچی تیز و در زاویه ۴۵ درجه انجام دهید.
  3. گل‌ها را در گلدانی قرار دهید که شیشه آن شفاف است. شیشه شفاف باعث می‌شود که شما از کثیف شدن آب زود خبردار شوید و آب را عوض کنید. آب تازه و تمیز، در افزایش عمر گل خیلی مهم است! همچنین گلدان موردنظر را، قبل از قراردادن گل‌ها در آن، تمیز با آب و صابون بشویید تا باکتری درون آن نباشد و باعث عدم افزایش طول عمر گل نرگس نشود.
  4. ابی که در گلدان می‌ریزید باید دمای پایینی داشته باشد و سرد باشد. ریختن چند قطعه کوچک یخ در آب گلدان شاید بد نباشد.
  5. در آب گلدان، یک‌چهارم قاشق وایتکس بریزید. یکی از دلایل عدم افزایش عمر گل شاخه بریده و عدم افزایش طول عمر گل نرگس، تمیز نماندن آب آنهاست. وایتکس با تمیزکردن آب، باعث افزایش عمر گل شما می‌شود.

افزایش عمر گل شاخه بریده

مراحل بعد از قراردادن گل‌ها در آب:

  1. به‌منظور نگهداری بهتر از گل‌ها، لازم است که آن ها را در دمای پایین نگهدارید. قراردادن گل‌ها به‌دوراز گرما نکته مهمی است. قراردادن شاخه‌های نرگس در یخچال، باعث افزایش طول عمر گل نرگس می‌شود. شما می‌توانید در شب‌ها که خواب هستید و ویوی نرگس را احتیاج ندارید، آن را درون یخچال بگذارید و با این کار باعث افزایش طول عمر نرگس شوید.
  2. آب گل ها را مدام عوض کنید و حتی گلدان را بشویید. با این کار می‌توانید از تمیزی آب گل ها مطمئن شوید و افزایش عمر گل شاخه بریده را تضمین کنید.
  3. گل ها را زیر آب بگیرید و یا اینکه روی گلبرگ‌های آن ها آب بپاشید. گل‌ها علاوه بر مصرف آب داخل گلدان با ساقه‌شان، از بخار ابی که در هواست هم استفاده می‌کنند. شما با گرفتن گل‌ها زیر آب یا آب‌پاشی‌کردن آن ها می‌توانید باعث افزایش عمر گل‌های تازه بشوید.
  4. هر روز کمی از انتهای ساقه را با یک قیچی تیز، هرس کنید. این کار باعث می‌شود که قسمت پوسیده ساقه از بین برود و علاوه‌برآن، باعث رسیدن غذا و آب به گل شما می‌شود.
  5. وقتی گل‌ها در خاک هستند، غذایشان را از مواد داخل خاک می‌گیرند. لازم است که شما به گل‌ها غذا بدهید. با غذا دادن به گل‌ها می‌توانید از زود پژمرده شدن آنها جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر گل نرگس شوید.

خلاصه مطلب

همه ما گل‌ها را دوست داریم و نمی‌خواهیم آن ها پژمرده شوند؛ بسیاری از گل‌ها حتی بعد از چیده شدن و در محیط گلدان هم می‌توانند به رشد ادامه دهند. نمونه‌های از گل‌های شاخه بریده‌ای که در گلدان هم رشد می‌کنند، لاله و شقایق هستند. شما می‌توانید با رسیدگی درست به گل‌ها، باعث افزایش طول عمر گل شاخه بریده بشوید. گل‌ها موجودات زنده هستند و رشد آنها حتی پس از چیده شدن، نشانه آن است که در گلدان هم آن ها زنده هستند. نگهداری را از این جانداران زیبا و باطراوت، دریغ نکنید!

 

برای خرید گل های شاخه بریده تازه و با کیفیت میتوانید سایت گل فروشی آنلاین فلوریا را مشاهده نمایید.
انواع  سبد گل ، باکس گل ، دسته گل و تاج گل را با مدل های جدید زیبا و خاص را میتوانید از سایت فلوریا سفارش دهید. و در بازه کمتر از ۳ ساعت به صورت رایگان درب محل مورد نظرتان تحویل میشود.

میتوانید اینستاگرام فلوریا را برای دیدن تصاویر بیشتری از محصولات، مشاهده نمایید.

دیدگاه کاربران:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

فهرست