روش نگهداری از گل ارکیده طبیعی گلدانی

آشنایی با گل ارکیده و روش نگهداری از گل ارکیده گلدانی

  1. خانه
  2. اخبار و دانستنی ها
  3. آشنایی با گل ارکیده و روش نگهداری از گل ارکیده گلدانی
بدون دیدگاه

آشنایی با گل ارکیده روش نگهداری از گل ارکیده گلدانی

گل‌ها و گیاهان به طور کلی در زندگی ما جایگاه بسیار بالایی دارند. به این خاطر که گل‌ها حس خوبی به ما می‌دهند، از آن‌ها در منزل و محل کار استفاده می‌کنیم. البته باید حواستان باشد که این گل‌ها نیاز به مراقبت بالا دارند و همواره باید نیم نگاهی به نیازهای آن‌ها داشته باشیم تا پژمرده نشوند.

همان طور که در جریان هستید، ما در گذشته مقالات فراوانی را در خصوص نگهداری از انواع گل‌ها در اختیارتان قرار دادیم که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی شما عزیزان همراه شد. حال امروز می‌خواهیم ببینیم که روش نگهداری از گل ارکیده به چه صورت است. همچنین به مباحثی نظیر خرید کل ارکیده، فصل گل ارکیده و قیمت گل ارکیده خواهیم پرداخت. پس در صورتی که شما هم به دنبال این گل‌ها هستید، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

معرفی گل ارکیده

ارکیده نوعی از گیاهان بسیار زیبا است که در میان مردم محبوبیت فراوانی دارد. شکوفه‌های این گل اندازه بزرگی دارد و در کل حس و حال خوبی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. پس چنان چه هنوز نمی‌دانید که چه گلی را برای خود برگزینید، ما گل ارکیده طبیعی را به شما توصیه می‌کنیم. عجیب است که فراوانی این نوع از کل‌ها بسیار بالا است و در بازار می‌توانید انواع آن را مشاهده کنید.

روش نگهداری از گل ارکیده

نگهداری از گل ارکیده در خانه چندان ساده نیست و سختی‌هایی برایتان خواهد داشت. این گل در خاک رشد نمی‌کند و می‌توانید آن‌ها را بر روی شاخه‌ها مشاهده نمایید. ضمنا رطوبت لازم برای رشد این گل از طریق باران و هوا تامین می‌شود. قسمت دشوار ماجرا این جا است که به رطوبت نسبتا زیادی نیاز دارند و در صورتی که بارش در شهرتان کم باشد، دو راه بیشتر نخواهید داشت.

راه اول این است که از نگهداری گل ارکیده طبیعی خودداری کنید. حال اگر برای داشتن این گل‌ها مصر هستید، باید هر طور شده رطوبتش را تامین کنید تا آسیبی به آن وارد نگردد. خرید گلدان ارکیده نیز قطعا ایده خوبی برای شما خواهد بود و به این وسیله می‌توانید به تکثیر گل ارکیده نیز بپردازید. نور برای رشد این گیاه هم نباید به صورت مستقیم باشد.

عوامل موثر بر طول عمر گل ارکیده طبیعی گلدانی

خاک مناسب گل ارکیده گلدانی

بیشتر دو نوع خاک برای رشد هر چه بهتر گل‌های ارکیده به کار می‌رود که یکی از آن‌ها پوست بعضی درختان و دیگری خزه یا همان ماس است. تقریبا می‌توان گفت که این دو نوع خاک تمایزی با یگدیگر ندارند  و از هر کدام که دسترسی راحت‌تری دارید، می‌توانید بهره ببرید. نکته‌ای که در مورد خاک این گل باید به یاد داشته باشید، این است که نسبت به زهکشی آن اقدام نمایید تا آب به سادگی از منافذ عبور نماید.

دما ی مناسب گل ارکیده

در راستای روش نگهداری از گل ارکیده، به یاد داشته باشید که در دمای متعادل رشد می‌کنند و از این لحاظ با سختی مواجه نمی‌شوید. معمولا دمای لازم برای رشد این گل‌ها را بین ۱۶ تا ۲۴ درجه‌ی سانتی‌گراد در نظر می‌گیرند.

نور مناسب گل ارکیده

در مورد نور لازم برای گل ارکیده که از نور خورشید دریافت می‌شود و در بالا هم از آن صحبت شد، باید گفت که باید به صورت غیر مستقیم تابیده شود. پس از تماس مستقیم آن با این نور جدا خودداری کنید؛ در غیر این صورت، عمر گل ارکیده شما چندان زیاد نخواهد بود.

رطوبت مناسب گل ارکیده

در این زمینه هم مطالبی را خدمتتان عرض کردیم. اگر در منظقه‌ی گرم و خشکی زندگی می‌کند، کار تا حدی برایتان سخت خواهد بود. رطوبت لازم گل‌های ارکیده چیزی در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد است. تلاش کنید تا شرایط را برای مقادیری مابین دو عدد گفته شده را فراهم کنید.

نحوه آبیاری مناسب گل ارکیده

خوشبختانه آبیاری ارکیده، دست شما را برای انجام سایر فعالیت‌هایتان کاملا باز می‌گذارد؛ به این صورت که برای نگهداری گل ارکیده طبیعی می‌توانید هفته‌ای یک بار آن را آبیاری نمایید. دادن آب به این گل‌ها به صورت دو بار در هفته هم مانعی ندارد.

کود دهی مناسب گل ارکیده

هیچ گاه کود دهی به گل ارکیده را از یاد نبرید. خاک‌هایی که در بالا گفتیم، هرگز به تنهایی غذای لازم برای رشد این گیاه را فراهم نمی‌کند. هر چند وقت یک بار، یک چهارم از یک بسته کود را با آب حل کرده و در گلدان ارکیده قرار دهید. به این ترتیب، در کوتاه مدت شاهد پرورش هر چه بهتر این گل خواهید بود.

روش تکثیر گل ارکیده و آبیاری ارکیده

روش تکثیر گل ارکیده

تکثیر گل ارکیده به چند شیوه می‌تواند رخ دهد. تکثیر به وسیله‌ی ساقه و تکثیر از راه تقسیم بوته  از مهم‌ترین آن‌ها هستند. برای هر کدام از آن‌ها را هم می‌توانید راه‌هایی را در دستور کار قرار دهید تا سریع‌تر به نتیجه برسید.

فصل گل دهی ارکیده

ارکیده‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دارند و در نتیجه، گلدهی آن‌ها زمان یکسانی ندارند. مثلا اگر گلتان از نوع فالونوپسیس باشد، باید منتظر گلدهی آن در زمان‌های خنگ و به خصوص فصل پاییز باشید.

بهترین زمان خرید گل ارکیده

بهترین زمان خرید گل ارکیده نیز به نوع گل و محل زندگی شما بستگی دارد. آب و هواهای مختلف تعیین می‌کند که شما چه زمانی به خرید گل ارکیده طبیعی بپردازید.

طول عمر گل ارکیده

نکته جذاب دیگر در مورد گل‌های ارکیده این است که اگر به خوبی از عهده پرورش آن بر آیید، تا سال‌ها زنده خواهد ماند. تعداد آن‌ها در بازار هم زیاد است و می‌توانید نسبت به خرید گل ارکیده ارزان اقدام نمایید.

راه دوباره گل دادن ارکیده

چرخه زندگی گل ارکیده هر چند ماه یک بار تکرار می‌شود و این قضیه تا سال‌ها ادامه خواهد داشت. بنابراین می‌توان به دوباره گل دادن آن‌ها امیدوار بود.

دلیل خرابی و پژمرده شدن ارکیده

کمبود آب، آبیاری بیش از حد، رطوبت پایین و وقوع برخی بیماری‌ها منجر به پژمرده شدن گل ارکیده می‌شود.

بیماری های گل ارکیده

از بیماری‌های معروف گل ارکیده باید به پوسیدگی ریشه و تاچ گیاه اشاره داشت. این بیماری مانع تکثیر گل ارکیده و همچنین پژمرده شدن آن می‌شود و برای جلوگیری از آن باید به گلتان رسیدگی کنید.

در این مطلب برای بررسی روش نگهداری از گل ارکیده، مطالبی را در دسترس قرار دادیم که امیدواریم از آن لذت برده باشید.

برای خرید سبدگل های ارکیده میتوانید وبسایت گل فروشی آنلاین فلوریا را مشاهده نمایید. و به صورت آنلاین از بهترین و زیباترین مدلها، سفارش گل خود را انجام دهید.

و همینطور اینستاگرام فلوریا را برای مشاهده ویدئو و تصاویر بیشتر از محصولات ببینید

بهترین زمان خرید گل ارکیده

دیدگاه کاربران:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

فهرست