گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی کدام‌ اند؟

  1. خانه
  2. اخبار و دانستنی ها
  3. مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی کدام‌ اند؟
بدون دیدگاه

مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی کدام‌اند؟

امروزه سرنوشت اکثریت ما، زندگی در آپارتمان‌های شهری است. آپارتمان‌ها علی‌رغم تمام مزایایی که دارند، نور خانه‌های ویلایی سابق را ندارند. در خانه‌های حیاط دار، دست ما برای انتخاب گیاه بسیار باز بود. نور کافی در هر کجای حیات که می‌خواستیم وجود داشت و اگر نور کم تر می‌خواستیم، می‌توانستیم گل را در جایی بگذاریم که نور کمتری بخورد. در آپارتمان، انتخاب گل‌وگیاه مناسب برای نگهداری، بسیار سخت شده است. حتماً شما هم‌نام گیاه آپارتمانی را شنیده‌اید. مادربزرگ‌های ما خیلی بیشتر از ما از گیاهان اطلاعات داشتند، اما اگر اسم گیاه آپارتمانی را به آنها می‌گفتیم، قطعاً باعث تعجبشان می‌شد.

نام گیاه آپارتمانی، نامی جدید است که بر روی همان گیاهان سابق گذاشته شده است. گل‌های آپارتمانی، گلچین و دسته‌بندی از تعدادی و گل‌وگیاه هستند که به نور کمتری احتیاج دارند و در خانه بدون حیات هم می‌شود آنها را نگهداری کرد. در این مقاله به معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم پرداخته‌ایم. گیاهان آپارتمانی که به مراقبت کم احتیج دارند.اگر شما هم دوست دارید در آپارتمانتان گل نگهداری کنید، اما نگران خشک شدن آن ها هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

آگنولما بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

گل‌ چینی یا همان آگلونما

پیداکردن افرادی که گل‌وگیاه را دوست نداشته باشند، از پیداکردن نخودسیاه هم سخت‌تر است. اما افراد زیادی از نگهداری گل‌وگیاه در آپارتمانشان، سر بازمی‌زنند. دلیل اینکه افراد در آپارتمانشان گل‌وگیاه ندارند، بی‌علاقه گی آنها نسبت به گل‌وگیاه نیست، بلکه آنها حوصله دردسرهای گل‌وگیاه را ندارند. شاید برای خود شما هم پیش‌آمده باشد که گیاهی را برای نگهداری انتخاب کنید و با جان‌ودل به آن رسیدگی کنید ولی خیلی زود پژمرده شود. احتمالاً شما بعد از چنین اتفاقی به این نتیجه می‌رسید که ” آپارتمان جای نگهداری گل‌وگیاه نیست.”

دلیل اصلی اینکه گل‌وگیاه در آپارتمان دوام نمی‌آورند، کم بودن نور در آپارتمان است. همان‌طور که قبل‌تر هم گفتم، خانه‌های ویلایی قدیم، حیاط داشتند و در حیات تا گیاه دلش می‌خواست نور بود. درواقع گیاه در محیطی بسیار شبیه به محیط طبیعی خودش، در دل دشت و جنگل، رشد می‌کرد. سؤالی که پیش میاید این است که” الا که در آپارتمان نور نیست چه کارکنیم؟”

اگر شما هم این سؤال را دارید، و آپارتمانتان زیاد نورگیر نیست. پیشنهاد ما انتخاب یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم است. که گیاه اگلونما یا همان گل چینی یکی از بهترین این انتخاب هاست. این گل آپارتمانی، یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم است. علی‌رغم اینکه به نور احتیاج ندارند، از دمای محیط هم تأثیری نمی‌پذیرد. بسیاری از گیاهانی که نور احتیاج ندارند، لازم است در فضای سرد نگهداری شوند، ولی گل چینی این دردسرها را ندارد و یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم است.

بونسای از گیاها آپارتمانی مقاوم به آب کم

معرفی بونسای از گیاهان آپارتمانی مقاوم به آب کم

درختچه بونسای

درخت بونسای فیکوس، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نگهداری در آپارتمان است. درست شنیدید! گفتم ” درخت”. احتمالاً بسیاری از شما فکر می‌کنید که در آپارتمان فوق فوقش بتوان یک کاکتوس بی‌روح را نگهداری کرد و تازه آن هم بعد از مدت کوتاهی پژمرده خواهد شد. باید به شما بگویم این تصور از بیخ‌وبن غلط است و شما حتی می‌توانید در آپارتمانتان درخت بکارید!

کاشت درختچه، یک هنر ژاپنی است. ژاپنی‌ها در اینجا هم ابتکار عمل جالبی به خرج داده‌اند و توانسته‌اند، درخت‌های بزرگ را در قالب درختچه‌های کوچک و قابل کاشت در گلدان، پرورش بدهند. درختچه بونسای، یکی از همین هنرهای ژاپنی است. این درختچه در آب‌وهوا و اقلیم گرم بهتر رشد می‌کند؛ لذا اگر شما در آپارتمان زندگی می‌کنید این گیاه انتخاب مناسبی برای شماست. اگر می‌خواهید گیاه بونسای را تهیه کنید، باید بدانید که این گیاه، یکی از برترین گیاهان آپارتمانی مقاوم  به کم آبی است ولی اگر نور آن کم شود، به سرعت می‌پژمرد؛ لذا؛ لازم است قبل از اقدام به تهیه این گیاه، یک جای نورگیر در آپارتمانتان برای این گیاه باز کنید.

 

پتوس گیاه آپارتمانی با مراقبت کم

معرفی گیاه پتوس گیاه آپارتمانی با مراقبت کم

گیاه پتوس

گل پتوس را می‌توان جایگزین حسن‌یوسف‌هایی دانست که در حیاط خانه مادربزرگ‌هایمان پیدا می‌شد. پتوس ظاهری آویزان دارد، درست مثل حسن یوسف. با این تفاوت که پتوس از برگ‌های سبز و سرزنده تشکیل شده است. این گیاه می‌تواند نمایی فوق‌العاده زیبا به فضای آپارتمان شما بدهد. پوتوس یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی است که می‌توانید داشته باشید. این گیاه مقاوم آپارتمانی، علی‌رغم ظاهر زیبایی که دارد، به شرایط نوری خاصی احتیاج ندارد و از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم است و به خاک هم حساس نیست ولی اگر می‌خواهید پوتوس شما سالم بماند، باید حواستان را به آب‌دهی آن، حسابی جمع کنید.

برگ ابایی از گیاهان مقاوم آپارتمانی مقاوم به نور کم

گیاه برگ عبایی

این گیاه را می‌توان با کمی اغماض خوش‌رنگ‌ترین گیاه با دوام آپارتمانی دانست. برگ عبایی، با ظاهر زیبا و سرزنده‌ای که دارد می‌تواند روح تازه‌ای به آپارتمان شما ببخشد. این گیاه فوق‌العاده زیبا و سرزنده، احتیاج کمی به نور دارد. شما می‌توانید برگ عبایی را حتی در آپارتمان‌های کم‌نور نگهداری کنید. این گیاه علاوه بر آنکه این‌قدر زیباست، کم‌مصرف هم هست. شما با خرید برگ عبایی و نگهداری از آن، می‌توانید یک نمونه حی‌وحاضر از گیاه قدرشناس را تجربه کنید. برگ عبایی با کمترین میزان نور و آب، زیباترین جلوه را به منزل شما می‌دهد.

سانسوریا گیاه آپارتمانی مقاوم به آب کم و نور کم

سانسوریا از بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم

به جرات میتوان این گیاه زیبا  را با دوام ترین گیاه آپارتمانی نامید. چرا که هم جز گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم است و هم مقاوم به کم آبی. این گیاه فوق العاده با توجه نوع آن، به آبیاری هر ۱۰ تا ۱۵ روز یکبار نیاز دارد. و بنابراین جز گیاهان مقاوم به کم آبی محسوب میشود. برای نگهداری از این گیاه آپارتمانی با دوام و زیبا لازم نیست نگران نور محیط خود باشید. فقط یادتان بماند که این گیاه سرعت رشد بسیار کمتری نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی مقاوم دارد.

معرفی برگ انجیری

گل برگ‌انجیری

” خواجه رسیده است بلندی‌ات به جایی، کز عرش سماوات به گوش تو رسد صوت – گر عمر تو باشد به درازی قدت، تو زنده بمانی و بمیرد ملک الموت”اگر اهل ادبیات باشید، احتمالاً با دیدن گیاه برگ‌انجیری، یاد این بیت بیفتید و آن را با خودتان زمزمه کنید. گیاه برگ‌انجیری عملاً هیچ رشد عرضی ندارد و هرچه رشد می‌کند از قدش است. این گیاه خوش‌قدوبالا که هرچه می‌خورد فقط قدش بلند می‌شود و حتی ذره‌ای چاق و عریض نمی‌شود، برگ‌های سرزنده و براقی دارد. برگ‌انجیری، به‌اندازه گیاهان قبلی که به معرفی آنها پرداختم، مقاوم و بادوام نیست. برگ‌انجیری، به میزان متوسطی از نور احتیاج دارد و اگر آپارتمان شما پنجره ندارد و نورگیر نیست، برگ‌انجیری زیبا، مناسب شما نیست.

 

خلاصه مطلب

در آپارتمان‌ها، معمولاً گل‌ها زود پژمرده می‌شود. خیلی از ما با یکی دو بار گل خراب کردن، به این نتیجه می‌رسیم که دستمان خوب نیست یا آپارتمان جای نگهداری از گل نیست. حقیقت ماجرا این است که ما گیاهان اشتباهی را انتخاب می‌کنیم! یک سری از گل‌وگیاه‌ها هستند که به نور و آب کمتری نسبت به سایر گل ها احتیاج دارند و آب‌وهوای گرم هم پژمرده‌شان نمی‌کند، این گل ها، به نام گل آپارتمانی مقاوم شناخته می‌شوند. اگر شما آپارتمانی دارید که نورش بسیار کم است، گیاه گل‌چینی یا سانسوریا مناسب‌ترین گیاه برای شماست. این گل بسیار سخت‌جان بوده و حتی با نور مصنوعی هم دوام میاورد! اگر هم‌، آپارتمانتان نور خوبی دارد، برگ‌انجیری مناسب‌ترین انتخاب برای شماست. حتی اگر فضای نورگیر کوچکی داشته باشید، برگ‌انجیری برای شما مناسب است. این گیاه جای کمی را روی زمین اشغال می‌کند و هر چه رشد دارد، رو به سمت عرش سماوات است. سایر گیاهانی که در این مقاله به معرفی آنها پرداختم، جز بابهترین گیاان آپارتمانی مقاوم هستند که در نور کم هم رشد می‌کنند و سالم می‌مانند اما با نور مصنوعی دوام نمی‌آورند.گ

برای خرید گل و گیاه میتوانید وب سایت گل فروشی آنلاین فلوریا را مشاهده نمایید. که انواع گیاهان آپارتمانی ، دسته گل ، باکس گل و سبد گل را داراست .
هینطور اینستاگرام فلوریا را برای مشاهده محصولات بیشتر میتوانید مشاهده نمایید

دیدگاه کاربران:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

فهرست